Chmura dla firm – jak wybrać odpowiednią dla mniejszej

Chmury to dzisiaj powszechnie stosowane w wielu firmach rozwiązanie technologiczne. Pozwalają na przechowywanie danych, do których dostęp jednocześnie może mieć wielu użytkowników. Dzięki temu nie tylko znacznie szybciej można je pobrać, ale także są one znacznie bardziej bezpieczne niż na urządzeniach, na których są przechowywane.

Jak dobrać chmurę do swoich potrzeb

Z chmur korzystają przede wszystkim firmy, a obecnie wiele rozwiązań dedykowanych jest dla firm o różnej wielkości. Jeżeli potrzebna jest chmura dla małej firmy. bez problemu obecnie można znaleźć na rynku bardzo wiele rozwiązań, niektóre z nich są darmowe, jak na przykład Google Docs czy Sky Drive, rozwiązanie oferowane przez Microsoft. Oczywiście mogą one korzystać także z płatnych rozwiązań, wystarczy jedynie dobrać odpowiednio dopasowane do swoich potrzeb i oczekiwań.

Kiedy płatne, kiedy darmowe

Darmowe chmury od płatnych różnią się zazwyczaj jedynie przestrzenią, z jakiej można korzystać w ramach danego pakietu. W przypadku Google Docs jest to 25 GB, tutaj jednak warto pamiętać o tym, iż obsługuje się chmurę w przeglądarce. Niektórzy dostawcy oferują odpowiednie oprogramowanie, pozwalające na korzystanie z chmury w dowolny, wybrany sposób.

Jak podjąć decyzję o wyborze chmury

Małe firmy często na początku decydują się na skorzystanie z darmowych usług. Bez problemu bowiem, jeżeli stwierdzą, że potrzeba im większej przestrzeni mogą po prostu zdecydować się na zakup jednego z wielu płatnych pakietów. Dzięki temu z każdym rokiem przybywa użytkowników tego typu rozwiązań, co w firmach znacznie ułatwia pracę.

Leave a Reply